Hogyan szabadult meg egy dekorációs webáruház a lassan fogyó készleteitől az Alkubot segítségével?

 

Garázsvásár az alkubot segítségével. Így hozz ki te is többet a kampányodból!

 

A webáruházról röviden

Egy magyar dekorációs kellékeket forgalmazó webshop, melynek egyedi ajándékötletei között biztosan megtalálod a számodra megfelelő ünnepi dekorációs világítást.

 

A probléma

A raktáron maradt készletek, amik csak a helyet foglalták a népszerűbb termékek elől. Egy magas kedvezményeket kínáló kuponkódos kampánnyal meg tudtak volna szabadulni a lassan fogyó, népszerűtlen termékektől, de valószínűleg veszteséggel, ezért más megoldás után néztek.

 

A következő három opció közül választottak:

  • Felugró ablakok: a jól megszokott felugró ablakok, melyek üdvözlik a látogatót majd email címért cserébe fix kedvezményt adnak.
  • Szerencsekerekes felugró ablak: Egy fokkal jobb megoldás, mint a fentebb említett felugró ablak, azzal a különbséggel, hogy a játékos bizonytalanságnak köszönhetően a látogató nem tudja mit fog kapni.
  • Az Alkubot chatbot a hezitáló látogatókat játékos alkudozásra hívja, melynek végén egyedi kuponkódot kapnak email címért cserébe. Az alkudozás, ajánlatok és ellenajánlatok formájában valósul meg, így a látogató időt és energiát fektet a folyamatba. Pont emiatt, hogy “megküzdött” a kialkudott kedvezményért jobban értékeli a kuponkódot, így növelve az esélyét a kuponkód beváltásának és a vásárlásnak.

 

A fenti három opció közül az Alkubotot választották.

 

A kampány

Mielőtt elkezdődött volna a kampány, készítettek egy külön aloldalt, ahol csak azok a termékek szerepeltek, amelyekre az Alkubotot használják és ezt Garázsvásárnak nevezték el.

 

Minden termékre beállításra került egy maximális kedvezmény, amit az Alkubot egy látogatónak adhat. Például, ha egy 10.000 Ft-os termékre 15%-os maximum kedvezmény lett beállítva, akkor az Alkubot 1500 Ft vagy annál kevesebb kedvezményt adhat a látogatónak. Így, ha a látogató elfogad egy 8%-os kedvezményt és megvásárolja a terméket, akkor a webshop megspórolt 7% kedvezményt, amit nem kellett odaadni a látogatónak. Erre, az Alkubot kivételével a fent ismertetett megoldások nem képesek, mivel azok mindig a maximális kedvezményt adják a látogatónak.

 

Sikeres garázsvásár az alkubot segítségével.

 

Az Alkubot úgy lett beállítva, hogy csak akkor jelenjen meg, ha a látogató épp el akarja hagyni az oldalt. Természetesen, más lehetőségek is rendelkezésre állnak, például megadhatjuk, hogy a látogató járt-e már az oldalon vagy alkudozott-e már más termékekre és ennek függvényében jelenik meg az Alkubot. Így, akár kreálni lehet egy olyan kampányt is, ahol az Alkubot csak azoknak jelenik meg, akik legalább harmadszorra járnak az oldalon és még nem alkudoztak egyetlen másik termékre sem. Azonban, esetünkben az eladások maximalizálása volt a cél, így a távozó látogatóknak jelent meg a bot, mindezt 5-25% közötti termékenkénti maximálisan adható kedvezmény mellett.

 

Eredmények

A készletek 97%-a eladásra került,

17% konverziós arány mellett

4% átlagos kedvezmény megtakarítással, vagyis azok a kedvezmény százalékok, amik kiosztására nem volt szükség a sikeres vásárláshoz



Ha te is szeretnél hasonló kampányt indítani webshopodhoz vagy csak növelni akarod a konverziós arányodat és bevételeidet, akkor próbáld ki ingyen az Alkubotot.